Άρθρα

Οπτικό σύνδρομο υπολογιστών

5:28 π.μ. Aris Vlaxos 0 Comments

Πώς να αντιμετωπίσεις το οπτικό σύνδρομο υπολογιστών

Το Οπτικό Σύνδρομο Υπολογιστών (Computer Vision Syndrome) περιγράφει προβλήματα που σχετίζονται με την όραση και προκύπτουν από την παρατεταμένη χρήση υπολογιστή και κινητού τηλεφώνου. Πολλά άτομα βιώνουν δυσφορία στα μάτια και προβλήματα όρασης κατά την επαφή με τις ψηφιακές οθόνες για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα που σχετίζονται με το οπτικό σύνδρομο είναι τα ακόλουθα:
  • Καταπόνηση ματιών
  • Πονοκέφαλος
  • Θολή όραση
  • Ξηροφθαλμία
  • Πόνος στον αυχένα και τους ώμους
Αίτια
  • Κακός φωτισμός
  • Έντονο φως στην ψηφιακή οθόνη
  • Ακατάλληλη απόσταση από την οθόνη
  • Κακή στάση σώματος
  • Προϋπάρχοντα προβλήματα όρασης
  • Συνδυασμός των παραπάνω
Πολλά από τα οπτικά συμπτώματα που βιώνουν οι χρήστες είναι μόνο προσωρινά και μειώνονται μετά τη διακοπή της εργασίας του υπολογιστή ή τη χρήση της ψηφιακής συσκευής. Ωστόσο, ορισμένα άτομα μπορεί να εμφανίσουν μειωμένες οπτικές ικανότητες, όπως θολή όραση, ακόμα και μετά τη διακοπή της εργασίας σε έναν υπολογιστή. Εάν δεν αντιμετωπιστεί η αιτία του προβλήματος, τα συμπτώματα θα συνεχίσουν να επαναλαμβάνονται και ίσως να επιδεινωθούν με τη μελλοντική χρήση της ψηφιακής οθόνης.
Η πρόληψη ή η μείωση των προβλημάτων όρασης που συνδέονται με το σύνδρομο περιλαμβάνει τη λήψη μέτρων για τον έλεγχο του φωτισμού και φωτεινότητας της οθόνης, τη σωστή απόσταση από την επιφάνεια εργασίας, τη σωστή στάση του σώματος και την επίλυση τυχόν προβλημάτων όρασης.
Πηγή: flowmagazine

Συμβουλές πρόληψης για τα παιδιά


Ημερήσια δόση. Όπως και με την τηλεόραση, η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών θα πρέπει να προγραμματιστεί ανάλογα με την ηλικία (βλέπε τον παρακάτω πίνακα για τις κατευθυντήριες γραμμές). Θυμηθείτε την παλαιά παροιμία, όλα τα πράγματα με μέτρο.
Οθόνη. Διατηρήστε την οθόνη καθαρή και βεβαιωθείτε ότι ο φωτισμός στο δωμάτιο σας προφυλάσσει από το θάμβος της οθόνης του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Παράλληλα, η οθόνη του υπολογιστή πρέπει να βρίσκεται 20-24 ίντσες από το πρόσωπό του παιδιού σας (ομοίως για τη μαμά και τον μπαμπά). Και τα πόδια του πρέπει να αγγίζουν το πάτωμα.
Διάλειμμα. Κάθε μία ώρα, το παιδί σας πρέπει να κάνει ένα διάλειμμα 10 λεπτών από τον υπολογιστή (το ίδιο ισχύει και για εσάς).
 
Ηλικία

Προτεινόμενο χρονικό όριο



Κάτω των 10

30 λεπτά την ημέρα
10 - 13

1 ώρα την ημέρα
14 - 15

2 ώρες την ημέρα
16 - 18

Στην κρίση των γονέων
Αλληλέγγυοι, όλα για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας. Δεν φέρνουμε καμία ευθύνη για τις ιατρικές δημοσιεύσεις, είναι απλά ενημερωτικές. Πάνω απ όλα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.




0 σχόλια: