Νέα σε τίτλους »
Loading...

7 απλές και εύκολες ασκήσεις για όσους είναι καθιστοί ή σε αμαξίδιο, που μπορείτε να κάνετε ανέξοδα και μέσα στο σπίτι!




 Η καθιστική ζωή επιφέρει άσχημες επιπτώσεις στο σώμα και την υγεία μας. Αύξηση βάρους και παχυσαρκία, ανεβασμένη χοληστερίνη, καρδιακά προβλήματα, ατροφία μυών και αρχή οστεοπόρωσης. Οδηγεί σε διαβήτη τύπου 2, μυοσκελετικά προβλήματα(ειδικά αν καθόμαστε σε λάθος στάση, αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο κίνδυνος) και αρθριτικά. Τονίζει τα προβλήματα στον αυχένα και με ότι συνέπειες έχει το αυχενικό σύνδρομο στον κάθε ένα (ναυτίες, ζαλάδες, πονοκεφάλους και ημικρανίες).
Μπορώ να συνεχίσω να σας αναφέρω τα προβλήματα υγείας που προκαλεί στα γόνατα, στα πόδια, στα νεφρά, στο πάγκρεας και στη μέση. Η λίστα δείχνει να μην έχει τελειωμό! Ας εστιάσουμε όμως στο ένα και σημαντικό θετικό, πως όλα αυτά μπορούμε να τα γλιτώσουμε απλά ασκούμενοι για λίγες ώρες μέσα στην εβδομάδα! Και μάλιστα όποια ώρα και μέρα της εβδομάδας θέλετε εσείς, χωρίς το αυστηρό πρόγραμμα να σας αποθαρρύνει.
Τα άτομα όμως που λόγω κάποιας ασθένειας ή αναπηρίας βρίσκονται σε μόνιμη καθιστή θέση ή σε αμαξίδιο, πόσο εύκολο είναι να ασκηθούν; Αν δεν μπορούν ειδικά να βγουν μόνοι τους έξω από το σπίτι και να βρεθούν σε ένα γυμναστήριο προσβάσιμο ή έστω σε ένα πάρκο; Κι όμως υπάρχει λύση και είναι μέσα στο σπίτι σας, μπορείτε απλά να εξασκηθείτε μόνοι σας. Δε θα χρειαστείτε ούτε όργανα γυμναστικής, ούτε κάποιον ειδικό προπονητή ούτε καν να ξοδέψετε 1 ευρώ!

7 ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε καθημερινά και να νιώσετε καλύτερα από ποτέ:

  1. Κινήσεις του κορμού, περιστροφές και κοιλιακούς. Τα κάνετε όλα τόσο αργά και σταθερά όσο εσείς χρειάζεστε και μπορείτε.
  2. Άγγιγμα των δαχτύλων του ποδιού. Ξεκινήστε αργά αγγίζοντας τα γόνατα σας και κατεβείτε μέχρι εκεί που νιώθετε καλά με το σώμα σας.
  3. Σήκωμα των χεριών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μπάλα για βοήθημα ή οποιοδήποτε ελαφρύ αντικείμενο σας εξυπηρετεί π.χ. ένα βιβλίο.
  4. Πιέσεις των χεριών. Ξεκινήστε πρώτα μόνο με τα χέρια σας, μετά μπορείτε να προσθέσετε βαράκια ή ένα άλλο αντικείμενο βολικό στο να το πιάνετε με προσοχή ώστε να μην τραυματίσετε τους καρπούς σας. Σταδιακά και όσο θα νιώθετε πιο δυνατοί μπορείτε να αυξήσετε και το βάρος που σηκώνετε.
  5. Σήκωμα και τέντωμα των χεριών. Κρατήστε τα χέρια σας τεντωμένα όπως θα δείτε στο βίντεο για 15 δευτερόλεπτα και θα δείτε μεγάλη διαφορά.
  6. Μικρά σηκώματα στο αμαξίδιο σας. Δώστε δύναμη στα χέρια σας αρχικά με τις προηγούμενες ασκήσεις, ώστε μελλοντικά να μπορείτε να σηκώνετε ολόκληρο τον κορμό σας. Δεν υπάρχει λόγος για βιασύνη, ξεκινήστε με πολύ μικρές και αργές κινήσεις. Εσείς θα καθορίσετε τον βαθμό δυσκολίας της άσκησης.
  7. Καθιστά χτυπήματα. Απλές γροθιές στον αέρα που αν τα κάνετε για μερικά λεπτά λειτουργούν σαν αερόβια άσκηση. Εγώ θα συμπληρώσω ότι μπορεί να είναι και μια καλή άσκηση για αυτοάμυνα, ακόμα και αν δεν σας χρειαστεί ποτέ.
Το βίντεο που ακολουθεί είναι αυτό που θα σας δείξει πώς να κάνετε την κάθε άσκηση και πόσο εύκολη και ανέξοδη είναι. Όσο περισσότερο καιρό θα γυμνάζεστε, τόσο πιο δυνατοί και σε καλή φόρμα θα νιώθετε. Είναι αποδεδειγμένο πως η άσκηση και η γυμναστική προκαλούν ευφορία και αισιοδοξία, μας κάνουν να νιώθουμε πιο υγιής και σίγουροι για τον εαυτό μας. Δεν είναι απαραίτητο να το ρίξετε στη σκληρή δουλειά ή να το δείτε ως βάρος στην καθημερινότητα σας. Είναι ένα δώρο για τον εαυτό σας.

Βοηθά στην πρόληψη της κατάθλιψης και άλλων παρεμφερή ασθενειών. Όταν είμαστε κλεισμένοι για ώρες ή και μέρες στο σπίτι, είναι καλό να βρούμε νέα αντικείμενα και δράσεις για να απασχοληθούμε. Η άσκηση σίγουρα μας βοηθά και να δυναμώσουμε το σώμα μας και να χαλαρώσουμε το μυαλό μας.
Οι αρνητικές σκέψεις και μόνο, δεν βοήθησαν ιδιαίτερα, καιρός να αλλάξετε ζωή, να αλλάξετε τρόπο λειτουργίας και σκέψης. Αν για παράδειγμα είστε σε αμαξίδιο και δεν νιώθετε αρκετά σίγουροι και δυνατοί ώστε να βγείτε μια μεγάλη βόλτα. Γιατί θα κουραστείτε γρήγορα και μετά θα δυσκολευτείτε να γυρίσετε. Είναι ένα δέλεαρ για εσάς. Εξασκώντας το μυϊκό σας σύστημα θα νιώσετε ανεξάρτητοι και πιο ασφαλείς ώστε να κυκλοφορήσετε και να ανταπεξέλθετε σε διάφορες δυσκολίες που πιθανόν να συναντήσετε.
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ, είναι μικρό σε χρονική διάρκεια αλλά δείχνει βήμα βήμα τις 7 ασκήσεις που σας ανέφερα και τι πρέπει να κάνετε.




Αν με τον καιρό ξεκινήσετε να αγαπάτε περισσότερο τη γυμναστική, μπορείτε να αναζητήσετε περισσότερες ασκήσεις ή επιλογές δράσεων. Καλή αρχή!

Βογιατζής Ηλίας




πηγή:  themighty.com, newsitamea.gr

▣ Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: Ομάδα Αλληλεγγύης Ανθρώπων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ, αφού συνδεθείτε στο λογαριασμό σας στο Facebook: