Ψυχολογία

Η δύναμη της Συγχώρεσης!

6:06 π.μ. Aris Vlaxos 0 Comments

Kαθώς μπήκαμε ήδη στο Νοέμβριο, οι γιορτές δεν είναι πολύ μακριά.

Όλοι φανταζόμαστε τα ιδανικά Χριστούγεννα, όλους μαζεμένους γύρω από το γιορτινό τραπέζι, την ανταλλαγή δώρων, χαμόγελα, αγάπη και ζεστή ατμόσφαιρα!

Είναι όμως πάντα έτσι; Τι γίνεται όταν και μόνο η σκέψη του να βρεθούμε γύρω από το οικογενειακό τραπέζι μας τρομάζει;

Πολλοί έχουν δύσκολες σχέσεις με τους γονείς τους και είτε αποφεύγουν τις επαφές μαζί τους είτε η κάθε επαφή συνοδεύεται από θυμό, φωνές, απογοήτευση…

Δεν είναι οι γονείς μας που είναι «δύσκολοι»… είμαστε εμείς που κρατάμε ακόμα τα συναισθήματα απόρριψης, εγκατάλειψης, ταπείνωσης, προδοσίας, θυματοποίησης και με κάθε επαφή οι πληγές μας πονάνε και πάλι.

Με το να αποφεύγουμε πρόσωπα και καταστάσεις όμως δε λύνεται κανένα πρόβλημα. Γιατί πολλές φορές, η ψυχή μας για να θεραπευτεί και να βρει την αλήθεια της θα φέρει στη ζωή μας άλλα άτομα, είτε ένα σύντροφο, ένα αφεντικό, ένα φίλο, ένα γείτονα, που θα μας φερθεί με τον ίδιο τρόπο, όχι γιατί είμαστε άτυχοι, κακοί άνθρωποι ή ‘καταδικασμένοι’ αλλά, απλά και μόνο, για να ξεπεράσουμε το αρχικό τραύμα.

Ποιο είναι λοιπόν το καλύτερο δώρο που θα μπορούσαμε να κάνουμε στην οικογένεια μας αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό φέτος;

Να σταματήσουμε να κρίνουμε και να κατηγορούμε την οικογένεια μας για κάτι που έκανε ή που δεν έκανε γιατί αυτό βαραίνει και εμάς!

Να συγχωρέσουμε τους γονείς μας ή τα αδέρφια μας για ό,τι είπαν/έκαναν που μπορεί να μας πλήγωσε στο παρελθόν, ή για ό,τι δεν μπόρεσαν να μας δώσουν και να ελευθερώσουμε και τον εαυτό μας αλλά και τους ίδιους από τη βαριά ενέργεια του θυμού, της επίκρισης και της θυματοποίησης.

Ένας τρόπος για να καταφέρουμε να απελευθερωθούμε από τα βαριά συναισθήματα που κουβαλάμε, είναι να αλλάξουμε τις σκέψεις μας και τις πεποιθήσεις μας για ό,τι μας συνέβη.

Ο καθένας μας έχει γύρω του, σε αυτό που ονομάζουμε «αύρα», τις σκέψεις του για τη ζωή, τις σχέσεις, τους άλλους ανθρώπους και κυρίως για τον εαυτό του και αυτές τις «πληροφορίες» τις φέρει μαζί του όπου πηγαίνει. Σε κάθε συνάντηση και αλληλεπίδραση, τα άτομα που μας πλησιάζουν, «διαβάζουν» αυτές τις πληροφορίες, συντονίζονται και μας φέρονται ανάλογα. Και φυσικά, αυτές οι σκέψεις και πεποιθήσεις που φέρουμε γύρω μας, επηρεάζουν όλες τις σχέσεις μας, ιδίως με τα κοντινά μας πρόσωπα. Όταν λοιπόν εμείς έχουμε πεποιθήσεις όπως: «κανείς δε με σέβεται, οι άλλοι είναι πιο σημαντικοί από εμένα, είμαι αόρατος, οι ανάγκες μου δεν έχουν σημασία, δεν αξίζω την αγάπη», έλκουμε και τις ανάλογες καταστάσεις και συμπεριφορές από τους γύρω μας.

Αλλάζοντας εμείς τις πεποιθήσεις μας και βάζοντας στην αύρα μας ιστορίες ενδυνάμωσης, αλλάζουν και οι σχέσεις μας, ο τρόπος που μας φέρεται ο σύντροφος μας, τα παιδιά μας, οι γονείς μας, οι συνάδερφοι μας, χωρίς να χρειαστεί αυτοί να κάνουν κάτι διαφορετικό, απλά και μόνο επειδή συντονίστηκαν με την νέα μας ενέργεια, και τις νέες μας πεποιθήσεις.

Πώς μπορούμε όμως να αλλάξουμε την ενέργεια μας;

Με τη Μέθοδο Tipping και την τεχνική της Δραστικής Συγχώρεσης, μια εύκολη και απλή τεχνική 5 βημάτων που μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, για οτιδήποτε του δημιουργεί έντονα συναισθήματα, όπως θυμό, φόβο, θλίψη, κ.ά.

Η διαφορά της Δραστικής Συγχώρεσης από την Παραδοσιακή είναι ότι με τη Δραστική Συγχώρεση δηλώνουμε πως είμαστε πρόθυμοι να δούμε την τελειότητα της κατάστασης και ανοιγόμαστε στην πιθανότητα ότι υπήρχε κάποιος λόγος πίσω από αυτό που συνέβη. Με την παραδοσιακή συγχώρεση μένουμε στη σκέψη πως κάποιο λάθος έγινε, κάποιος μας έβλαψε αλλά εμείς πρέπει να τον συγχωρέσουμε, γι’ αυτό είναι και τόσο δύσκολο να το πετύχουμε.

Ένας τρόπος να εντάξουμε την τεχνική της Δραστικής Συγχώρεσης και της Μεθόδου Tipping στην καθημερινότητα μας είναι να κάνουμε την παρακάτω διαδικασία, όταν υπάρχει κάποιο γεγονός που μας αναστατώνει και μας δημιουργεί έντονα συναισθήματα.

Επαναλαμβάνουμε τις παρακάτω δηλώσεις μέχρι να νιώσουμε την αλλαγή στην ενέργεια μας.

1. Κοίτα τι δημιούργησα
2. Παρατηρώ την κριτική που κάνω και τα συναισθήματα μου και αγαπώ τον εαυτό μου με αυτές τις σκέψεις και αυτά τα συναισθήματα.
3. Είμαι πρόθυμος/πρόθυμη να δω την τελειότητα της κατάστασης.
4. Επιλέγω τη Γαλήνη.

*Σημαντικό: Όταν λέμε «κοίτα τι δημιούργησα» δεν εννοούμε ότι εμείς φταίμε για αυτό που συμβαίνει, δεν δίνουμε αρνητική χροιά στη δήλωση! Είναι πολύ σημαντικό να μην μπούμε στην αρνητική αυτοκριτική! Αυτό που εννοούμε είναι ότι είμαστε τόσο δυνατοί ώστε μπορούμε και δημιουργούμε καταστάσεις στη ζωή μας, για να μπορέσουμε να θεραπευτούμε από συναισθήματα και ιστορίες του παρελθόντος και να εξελιχθούμε σαν άνθρωποι. Έτσι, συνδεόμαστε με τη δύναμη που έχουμε μέσα μας, με την δύναμη να δημιουργούμε εμείς τη ζωή μας και αυτόματα αφήνουμε την ταυτότητα του θύματος. Εάν πιστεύουμε ότι εμείς δημιουργήσαμε μια δυσάρεστη κατάσταση, τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε και μια ευχάριστη κατάσταση. Εξαρτάται από το πού εστιάζουμε την προσοχή μας και τι πεποιθήσεις έχουμε για την ζωή και τον ίδιο μας τον εαυτό!

Μετουσιώνοντας την ενέργεια της ιστορίας μας και όλα όσα συνέβησαν στο παρελθόν, αφήνουμε την ταυτότητα του θύματος, ξαναβρίσκουμε τη δύναμη μας και αφού έχουμε αλλάξει εμείς μέσα μας, αλλάζει όλος ο κόσμος γύρω μας! Μαζί και τα μέλη της οικογένειας μας!

Της Βιβής Δανιηλίδη



ΠΗΓΉ: omorfizoi.gr
Η Ομάδα Αλληλεγγύης Ανθρώπων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας, δεν φέρνει καμία ευθύνη για τις ιατρικές δημοσιεύσεις, είναι απλά ενημερωτικές. Πάνω απ όλα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.




0 σχόλια: