Καινοτομία στην πράξη από το νεαρό Καρδιτσιώτη Βαγγέλη Κακαργιά.
Ο Καρδιτσιώτης Βαγγέλης Κακαργιάς είναι ένας νέος με ανησυχίες αλλά και αρκετό πείσμα. Όταν στο άκουσμα της πρόθεσης του να κατασκευάσει ένα χειροποίητο ποδήλατο, οι φίλοι του απάντησαν «αποκλείεται», εκείνος βάλθηκε να τους διαψεύσει. Μέσα σε λίγες εβδομάδες παρουσίασε το πρώτο του δημιούργημα, ενώ από το από το 2007 έως σήμερα έχει κατασκευάσει – αποκλειστικά με το χέρι – και αναπαλαιώσει περίπου 40 ποδήλατα. Μέσα από την τριβή με το αντικείμενο, που πλέον έχει ξεπεράσει την έννοια του χόμπι, απέκτησε εξειδικευμένη τεχνογνωσία σε τέτοιο βαθμό, ώστε σύντομα θα παραδώσει σε ένα μικρό κορίτσι με κινητικά προβλήματα από την Καρδίτσα ένα ποδήλατο φτιαγμένο αποκλειστικά για εκείνη, βάσει των ειδικών αναγκών της.

Πως ξεκίνησες τη δημιουργία των Curba Bikes είναι η πρώτη ερώτηση και η απάντηση καθόλου αναμενόμενη. «Μου αρέσει να βάζω δοκιμασίες στον εαυτό μου» θα πει. Και η κατασκευή ενός ποδηλάτου ήταν μία από αυτές. Ανακοίνωσε την ιδέα στην παρέα του, εκείνοι υποστήριξαν πως δε θα τα καταφέρει και βάλθηκε να τους διαψεύσει. Με εξαρτήματα από παλιά ποδήλατα και κάποια καινούργια έφτιαξε το πρώτο του ποδήλατο και από εκεί όλα πήρα το δρόμο τους. Ο οποίος, βέβαια, μόνο εύκολος δεν ήταν. Για να υποστηρίξει την «παραγωγή» του έπρεπε να φτιάξει τα δικά του εργαλεία. «Κάθε εταιρεία ανάλογα με τον τρόπο και τη φιλοσοφία που κατασκευάζει τα χειροποίητα ποδήλατά της, έχει και τα αντίστοιχα εργαλεία. Έτσι κι εγώ έφτιαξα τα δικά μου, γιατί το να αγοράσω τόσο εξειδικευμένα προϊόντα ήταν πολύ ακριβό».

Το εργαστήρι του βρίσκεται στην αυλή του σπιτιού του στην Καρδίτσα. Εκεί καθημερινά περνά περίπου πέντε ώρες φτιάχνοντας σκελετούς, ζυγίζοντας, βάφοντας. Μέχρι σήμερα έχει φτιάξει περίπου 40 ποδήλατα, κάποια από τα οποία είναι εξ ολοκλήρου χειροποίητα και κάποια άλλα αναπαλαιωμένα. Άλλωστε, με τις αναπαλαιώσεις είχε ξεκινήσει την ενασχόλησή του με τα ποδήλατα, αλλά σήμερα έχει εγκαταλείψει αυτή την πρακτική εξαιτίας του υψηλού κόστους αλλά και χρόνου που χρειάζεται για να γίνει ένα ποδήλατο σαν καινούργιο. «Ο χρόνος και το κόστος είναι σχετικές έννοιες για κάθε ποδήλατο. Εξαρτάται από τις απαιτήσεις της κατασκευής, αφού φτιάχνονται κατά παραγγελία.

Ένα απλό ποδήλατο μπορεί ολοκληρωθεί μέσα σε 20 ημέρες, ενώ υπάρχει παράδειγμα ποδηλάτου που μου πήρε 37 εβδομάδες για να το φτιάξω, γιατί παράλληλα εργάζομαι. Το ίδιο ισχύει και με το κόστος. Μπορείς να περιορίσεις την τιμή στα 600 ευρώ – που μπορεί να φαίνονται πολλά αλλά μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για χειροποίητο όχημα – και να την εκτοξεύσεις και στα 10.000 ευρώ. Δεν υπάρχει όριο. Τα χειροποίητα ποδήλατα φτιάχνονται κατά παραγγελία, στα μέτρα του κάθε αναβάτη και ανάλογα με τις ανάγκες του, τη χρήση που θα κάνει, αν π.χ. είναι ποδήλατο πόλης ή βουνού και φυσικά βάσει των βιομετρικών στοιχείων, όπως το ύψος» σημειώνει ο νεαρός Βαγγέλης Κακαργιάς.

Δυστυχώς η τρέχουσα οικονομική κατάσταση αποτρέπει πολλούς λάτρεις του ποδηλάτου από το να αποκτήσουν ένα χειροποίητο ποδήλατο, φτιαγμένο στα μέτρα τους και όπως ακριβώς το φαντάζονται. Όμως το πάθος του Βαγγέλη για την κατασκευή παραμένει ίδιο και αναζητά νέους τρόπους να το εκφράζει. Πρόσφατα τον πλησίαση η μητέρα ενός μικρού κοριτσιού με κινητικά προβλήματα λέγοντάς του ότι θα ήθελε ένα ποδήλατο για την κόρη της. Το κόστος ενός τέτοιου εξειδικευμένου οχήματος ήταν απαγορευτικό για εκείνη, μιας και θα έπρεπε να το αγοράσει από το εξωτερικό.

Ο δημιουργός των Curba Bikes δέχτηκε την πρόκληση, μελέτησε αρκετά τα σχέδια και τις ειδικές κατασκευαστικές ανάγκες τέτοιων ποδηλάτων και σύντομα θα έχει έτοιμο το ποδήλατο της μικρής, δίνοντας της τη δυνατότητα να παίξει και να κάνει βόλτες όπως και τα περισσότερα παιδιά. «Είναι ένας τομέας που στην Ελλάδα δεν έχει ανάπτυξη. Τα ποδήλατα για άτομα με ειδικές ανάγκες είναι σπάνιο είδος, συνήθως πρέπει να αγοραστούν από το εξωτερικό ή να γίνουν ειδικές μετατροπές σε κανονικά ποδήλατα. Το γεγονός ότι μπορώ να προσφέρω, και μέσα από αυτό που αγαπώ να κάνω διευκολύνοντας τη ζωή ενός ΑμΕΑ με κάνει χαρούμενο» θα πει.



Πηγή: www.thessalikesepiloges.gr